ROUCEK AUTO

+420 777 661 368, +420 478 470 267 info@roucek-auto.cz

Menu
ROUCEK Auto

Chytré řešení pro automobilové dealery

Inzertní servery? Ano, ale opatrně.

By In serial On Duben 05, 2013


V dnešním seriálu o tom, jak efektivně prodávat nové vozy, se podíváme na automobilové inzertní servery. Poslední dobou se jich vyrojilo jak hub po dešti. Jsou právě oni ta správná cesta, kde utrácet své peníze? Nebo je výhodnější jejich obchodní zástupce poslat k vodě ihned, jak se ukážou mezi Vašimi dveřmi? Odpověď není zcela jednoznačná. Provoz takového inzertního serveru je zlatý důl. Otázkou je pro koho. Ukážu Vám, jaké jsou možnosti, které se osvědčili u vás, automobilových dealerů. Které kroky prodávaly, která naopak braly finance z Vašich peněženek.

Jaké jsou dnes možnosti?

Pokud se rozhodnete inzerovat své vozy na externích portálech, na výběr jich máte skutečně mnoho. Pokud budu počítat ty větší, je jich v České republice něco málo přes 30. Cena se uvádí paušálem za určité období a za počet vystavených vozů.

Pro většinu z Vás bude nejvýhodnější umístění 100 vozů s platbou za jeden rok. Do této inzerce můžete zahrnout jak nové, předváděcí tak i ojeté vozy. Některé portály nabízí i možnost inzerce auto příslušenství. Je logické, že pokud se rozhodnete platit v menších časových intervalech, budete muset počítat s určitou přirážkou.

Ceny takových portálů (při výpočtu cca 100 vozů) se pohybují od 5 000,- Kč až do 35 000,- Kč za rok. Je třeba dodat, že s většinou obchodních zástupců je možné smlouvat. Přibližná sleva, kterou si jistě dokážete domluvit, je kolem 20 procent.

Novinkou jsou inzertní portály, kde platíte pouze za proklik (vstup návštěvníka na Váš inzerát). U takových portálů to funguje způsobem dobití kreditu, ze kterého se jednotlivé vstupy na inzerát odčítají. Je to poměrně nová forma v inzerci vozů, která už léta funguje v reklamních kampaních. Jestli je pro Vás výhodná, nebo ne Vám ukážu v následujících kapitolách.

U velkých společností můžete počítat i se zajímavým zvýhodněním při využití více služeb. Pokud například používáte placený zápis v katalogu Firmy.cz, můžete počítat i se zvýhodněním inzertního portálu Sauto.cz. Podobně je tomu i u dalších služeb portálu Seznam.cz (kterému Sauto.cz patří).

Pokud chcete podrobnější konzultaci, jak správně nastavit inzerci Vašich vozů tak, aby Vám vydělávala peníze, kontaktujte nás na telefonu 777 661 368, nebo e-mailu info@roucek-auto.cz.

Jaké vozy inzerovat?

Konečně se dostáváme ke kamenu úrazu, a to jaké vozy vlastně inzerovat? O jaké vozy mají lidé v inzerci zájem? Kdo jsou lidé, kteří vyhledávají automobily v inzerci? Jaké nebezpečí inzerce vozů přináší?

Pochopením principu fungování inzerce vozů na internetu předejdete zbytečným finančním ztrátám. A to jak krátkodobým, tak dlouhodobým. Abych Vám to ulehčil, zkuste se vžít do situace člověka, který se právě chystá koupit nový vůz.

Pravděpodobně první místo kam půjdete, budou oficiální stránky importéra. Budete tam hledat informace o akčních nabídkách, popis, fotografie vozu a další dostupné materiály. Zcela jistě se podíváte na skladovou zásobu vozů a budete hledat, zda zrovna Vaše specifikace vozu někde nestojí. Existují lidé, kteří tímto končí a vůz objednávají. Začíná jich být ale čím dál méně.

Dalším krokem bude návštěva největších internetových inzertních serverů a průzkum cen, za které se vozy prodávají. Primární důvod však není zjistit, za kolik pořídíte nový vůz. Cílem je zjistit, za kolik se prodávají předváděcí, nebo mírně ojeté vozy. Před finální koupí každého zajímá, kolik by za vůz po pár letech dostal. Může se stát, že zákazník narazí na stejný vůz, který jste mu nabízeli Vy, ale za lepší cenu. A zde vzniká obrovský problém.

To se nelíbí Vám, ani nikomu z Vaší sítě. Všichni jste zchudli. Zbohatl zákazník!

Inzerovat nové vozy? Ano, ale jen některé!

Osobně znám jednoho dealera ze severních Čech, který razí teorii, že bude do inzertních serverů dávat všechny vozy, které prodává. A to zdůrazňuji, že i vozy které nemá na skladě a musí tedy jít do výroby. Tento dealer se zároveň rozhodl, že vozy bude nabízet nejlevněji v ČR. Těch vozů tam má umístěno poměrně dost a než zákazník projde k dalším dealerům, musí jich nespočet přeskočit. Denně tyto vozy sleduje, a jakmile některý jiný dealer dorovná jeho cenu, ihned ji nastaví na nižší. Předpokládá, že bude „zdarma“ na předních pozicích, a že se ho tak návštěvníci všimnou. Že to bude fungovat jako reklama a pokud se mu zákazník ozve, přemluví ho do jiné výbavy, barvy, atd.

Jednoho dne ho napadl „geniální“ nápad. Vymyslel marketingový plán, jak přitáhnout nové zákazníky. A šel na to skutečně sofistikovaně. Vymyslel slogan: Garance nejnižší ceny v ČR.

Vím, že jste chytří a odhalili jste ironii posledních řádků. Tyto jeho „promyšlené“ tahy vedly jen a pouze k těmto výsledkům:

  • Prodeje nerostly – nepomohlo to ničemu
  • Zisky klesaly – všichni chudli
  • Ostatní dealeři si vypěstovali k prodejci odpor
  • Importér dal dealerovi výpověď

A proto Vás prosím – až někdy budete přemýšlet nad umístěním nových vozů do inzerce, vzpomeňte si na tohoto prodejce. Nechovejte se jako 5tileté dítě. Zapojte do plánu inzerce alespoň trochu rozum. Nekažte si cenovou úroveň prodeje daného modelu vozu. Inzerujte vozy, které máte, nebo dokážete v nejbližší době sehnat. Mluvil jsem s Vámi a slyšel jsem spoustu zákazníků, kteří odešli jinam jen a pouze proto, že mu někde slibovali vůz, který vůbec nemají.

Může se stát, že máte na skladě vůz, který Vás zatěžuje pasivními úroky a nedaří se Vám ho prodat. Zvýhodněte tento vůz a dejte ho do veřejné inzerce. Na tom není vůbec nic špatného. Pro tyto případy je inzerce přímo určená. To tam zákazníci hledají!

Stejně tak s demo vozy. Co je špatného na tom prodávat demo vůz v inzerci za zvýhodněnou cenu. I to tam zákazníci hledají.

Co se týče nových vozů, inzerujte pouze ty, co máte nebo dokážete brzy sehnat. Stanovte si vzájemně cenu, za kterou je budete inzerovat. Na místě si zákazníkovi dejte slevu jakou chcete, ale probůh nesnižujte ji plošně v celé republice. Pokud potřebujete snížit cenu, dorovnejte ji na konkurenční, nikdy ji nepodstřelujte. Jinak zchudnete všichni. To Vám garantuji.

Fakt, že budete inzerovat vozy, které skutečně máte, nebo dokážete brzy sehnat se Vám vráti na loajalitě zákazníků. Budou spokojeni, doporučí Vás. Vím to. Funguje to.

Inzerovat ojeté vozy?

Zde velice krátce. ANO! K tomu jsou inzertní servery určené. Ale to dobře víte.

Potřebujete efektivně nastavit inzerci Vašich vozů? Tak, aby generovala prodeje a zbytečně jste za ni neutráceli? Oslovte nás na telefonu 777 661 368, nebo e-mailu: info@roucek-auto.cz

Jaký typ placení inzerátu je pro vás nejlepší?

Do České republiky nyní expanduje nový styl platby za inzerci vozů, a to formou platby za proklik. To neznamená nic jiného, než že zaplatíte pouze za ty návštěvníky, kteří si otevřou detail Vašeho inzerátu. Těm, kterým se vozidlo zobrazí pouze ve výpisu, neplatíte nic. Stejně tak neplatíte paušální platby za zobrazené vozy. Může to být výhoda i nevýhoda. Ukážu Vám, kdy se to vyplatí a kdy nikoliv.

Záleží na tom, jak moc atraktivní inzerovaný vůz je. Pokud budete mít vůz, který má dobrou cenu a pravděpodobně se brzy prodá, zcela jistě zvolte metodu platby paušálem. Nevím, zda jste někdy sledovali statistiky otevření daného inzerátu, ale pokud ano, jistě víte, že zajímavé vozy jsou před finálním nákupem otevřeny i několik tisíci uživateli než se ozve pravý zájemce. Lidé se na inzerát dívají ze zvědavosti. V tomto případě byste si platbou za proklik nejspíše velice razantně snížili Vaši marži.

Z druhé strany lze forma platby inzerce za proklik velice dobře využít u vozů, které nabízíte, dokážete je sehnat, ale mají standardní cenu. Typickým příkladem jsou nové vozy. Za malé investice můžete mít na internetu umístěno spoustu vozů, které Vás nestojí velké peníze.
Jaké inzertní servery zvolit?

Každé automobilové značce přísluší trochu jiná sorta lidí. Nelze jasně definovat, jaké servery budou zrovna pro Vás nejlepší. Můžete k tomu však jednoduše dojít sami. Pokud si aktuálně nějaké platíte, udělejte si rychlý a jednoduchý propočet, kolik zaplatíte za jednu poptávku.
Všechny inzerce chodí prostřednictvím e-mailové adresy, která je u daného serveru pořád stejná. Otevřete si svůj poštovní klient, seřaďte si Vaše maily podle e-mailové adresy odesílatele a najděte si daný inzertní server. Sečtěte počet inzertních poptávek a vydělte ho ročním paušálem, který platíte.

Samozřejmě, z tohoto výsledku nedostanete adekvátní data pro rozhodování. Zjistíte však poměrně důležitou věc, a to kolik Vás příchozí zákazník přes daný internetový server stojí. Uvidíte, že u některých poskytovatelů můžete dojít až k tisícovým částkám.

Když máte poptávky za celý rok pěkně pohromadě, podívejte se do Vašich informačních systémů na jména lidí, kterým jste vůz prodali. Byl to vůbec někdo ze seznamu došlých poptávek? Pokud ano, jste za celý rok v plusu? Nestojí Vás inzertní server více, než na něm vyděláte?

Poměrně často mě udivují prodejci, kteří jsou přesvědčeni, že největší automobilový server jim přináší nejvíce zákazníků. Ano, ono jim odtamtud chodí nejvíce poptávek. Ale až poté, co si udělají tuto jednoduchou analýzu zjistí, že vyšší zisk jim přináší zcela jiný.

Pokud si takový propočet uděláte pro každý server, jistě budete vědět, v čem pokračovat a z čeho raději budete investovat peníze jinam.

Jak spravovat své vozy?

Dnes je moderní doba. O to více mě překvapuje, že někteří z Vás se ptají, jak budou své vozy na různých inzercích spravovat. Mají pocit, že pokud budou jejich vozy vidět na několika portálech, bude příliš administrativně složité je průběžně aktualizovat.

Pokud používáte inzertní servery optimálně, jistě máte software, který Vám vozy aktualizuje na všech Vašich místech centralizovaně. Pokud nemáte, nezoufejte. Existují programy, které všechna Vaše vozidla centralizují. Vy si na jednom místě budete přidávat, mazat a upravovat vozidla a software se sám postará o to, aby změny zapsal na všechny servery. Vaši nabídku, včetně změn cen a výbav budete mít vždy pod kontrolou, a to na celém internetu.

Podle toho, jaký program budete pro aktualizaci Vaši nabídky používat, bude trvat doba aktualizace Vašich vozidel. Všeobecně však mohu říct, že aktualizace nebude trvat déle než jeden den. Jako příklad programů, které centralizaci a následnou aktualizaci nabídky zvládají, mohu uvést Autosoft nebo program od TipCars.

Chcete-li poradit, jaký bude pro Vás nejlepší software na správu inzerce, kontaktujte nás na 777 661 368, nebo na e-mailu info@roucek-auto.cz

Závěr

Pokud inzerci vozů používáte špatně, akorát utrácíte své peníze. Pokud ji používáte velmi špatně, utrácíte peníze Vaše i Vašeho okolí. A přitom je to nástroj, který mým klientům vydělává obrovské peníze. Zvyšuje jim reputaci, posiluje loajalitu zákazníků, pomáhá prodávat mnohem více kusů a zároveň nesnižuje marži. Nic není zadarmo. Sedněte si a vymyslete plán, kterým budete své vozy inzertně propagovat. Pokud ho vymyslíte dobře, brzy poznáte, že je to zlatý důl.

Chcete-li poradit, jak nastavit správně inzerci nových i ojetých vozů. Chcete-li vědět, co na trhu funguje a co nikoliv – bez toho, abyste to museli draze zkoušet, zavolejte nám na 777 661 368, pište na info@roucek-auto.cz


About the Author

admin